Testy płatkowe seria Metale - Dermatologia dorosych i dzieci Dermatochirurgia Medycyna etsteyczna

PIEKARY.PL

Testy płatkowe seria Metale

Testy płatkowe seria "Metale"
W gabinecie wykonujemy testy na metale /  metalowe implanty, czyli wszelkiego rodzaju metalowe części wszczepiane pacjentom z najróżniejszych przyczyn medycznych. Częstość występowania alergii na metale rośnie.
INFORMACJE O TESTACH PŁATKOWYCH SERIA "METALE"
Rodzaj badania:
testy płatkowe z alergenami naklejane na skórę
Ilość alergenów w teście:
20 alergenów / haptenów
Termin:dostępne natychmiast
Skierowanie: nie jest potzrebne, jeżeli już masz skierowanie to chętnie je zobaczymy
Wskazania:
podejrzenie alergii na metale, przed i po zabiegu
Czas trwania badania:
wizyta do pół godziny, testy przyklejone na plecach przez 3 dni
Ilość wizyt:
3.  Na pierwszej zakładamy testy, na drugiej i trzeciej wykonujemy odczyt
Odczyt testów:
pierwszy po 48 godz. drugi po 72 godz. od założenia testów
Ograniczenia aktywności:
przyklejonych pasków testowych nie można moczyć
Sport:
nie jest zalecany w trakcie trwania testu
Inne ograniczenia:
przyjmujesz leki przeciw-alergiczne? Skontaktuj się z nami.
Cena:
600  zł cena obejmuje testy i 2 wizyty z odczytami. Cena kompletna.
Płatność:
gotówką lub kartą
testy do endoprotez
Wskazania do wykonania testu
  • Najważniejszym wskazaniem jest wcześniejsza nadwrażliwość skóry po kontakcie z metalami. Dotyczy to szczególnie pacjentów przed planowanym wszczepieniem do organizmu jakiegolwiek elementu metalowego - protezy stawu, implantu, rozrusznika, stabilizatora lub innego metalowego elementu.
  • Drugim wskazaniem jest okres po zaimplantowaniu jakiegokolwiek elementu metalowego, gdy występują kliniczne objawy mogące sugerować reakcję nadwrażliwości - utrudnione gojenie, niejasne wysypki skórne itp. W tej sytuacji to lekarz prowadzący, ortopeda, stomatolog, kardiolog może podejrzewać alergię i skierować na testy.
Jakie metale testujemy?
      • zaczerwienienie
      • pęcherzyki
      • rumień
      • umiejscowione nad implantem lub nie
      • to tylko wybrane objawy, najczęściej zgłaszane przez pacjentów. Na pewno nie wszystkie.
      • przed wykonaniem testu zbieramy dokładny wywiad i przeprowadzamy badanie alergologiczne w poszukiwaniu objawów możliwej alergii

Częste pytania o:  jak się robi taki test?najczęściej alergizujące metaleod kiedy widać efekt?

testy płatkowe dermatolog
      Testy na plecach
      Na plecy są naklejone plastry z komorami testowymi, w których znajdują się alergeny / hapteny. Z komór powoli penetrują do skóry. Reakcja wymaga czasu, minimum 48 godzin.
      testy uczuleń na metale
      Po 48 lub 72 godzinach
      Widoczne reakcje multialergii na wiele substancji testowych o róznym stopniu nasilenia. Multialergie spotykamy niezbyt często. Częściej test wykazuje nadwrażliwość na jeden lub dwa alergeny.
      Więcej inforacji o alergicznym kontaktowym zapaleniu skóry...
      Testy płatkowe wykrywające alergię kontaktową są często stosowaną metodą pomagającą zdiagnozować alergiczne kontaktowe zapalenie skóry. Służy do tego podstawowy zestaw haptenów ( potocznie zwanych alergenami) w formie Europejskiej Serii Podstawowej.
      Alergiczne kontaktowe zapalenie skóry już w swojej nazwie zawiera objaw choroby-zapalenie, sposób wywoływania choroby- kontakt z haptenem/alergenem i mechanizm patofizjologiczny tkwiący u podłoża choroby-alergię.
      Gdyby jednak sprawy były tak proste nie byliby potrzebni lekarze :).
      Po pierwsze: alergenów/haptenów może być tysiące, im więcej chemii w naszym otoczeniu tym trudniejsze rozpoznanie-policz ile substancji chemicznych ma pasta do zębów, mydło, szminka i fluid. Może okazać się, że zanim dzień się zacznie na dobre już stykasz się z setką substancji chemicznych nie występujących w naturze. Wystarczy jedna żeby wywołać reakcje alergiczne.
      Po drugie: rodzaj alergii testowanych w diagnozie alergicznego kontaktowego zapalenia skóry to reakcje typu opóźnionego ( inna reakcja niż testowana testami z nakłuciami skóry).
      Po trzecie: objawy alergii kontaktowej są różne u różnych pacjentów, w różnych okolicach ciała, objawy występują w różnych porach roku.

O ile problem z alergiczną kontaktową reakcją na powierzchni skóry jest poważny, o tyle problem z reakcją alergiczną na metal wszczepiony do organizmu może mieć naprawdę bardzo poważne konsekwencje. Większa jest powierzchnia kontaktu, układ immunologiczny ma bezpośredni dostęp do alergenu, kontakt trwa 24/24 bez przerwy.

Poniżej znajduje się opis czterech metali dających najczęściej dodatni wynik alergii. W moim gabinecie na te metale wynik jest dodatni i mam na myśli wynik dodatni na 3 plusy z wykrzyknikiem. Jak to wygląda można zobaczyć na obrazku powyżej. W innych gabinetach i innych grupach pacjentów inne metale mogą dawać częściej pozytywne reakcje.
      testy na chrom
      Created by Adam Hajman
      JOLANTA JANUS-HAJMAN
      Gabinet dermatologii i medycyny estetycznej