Wskazania do dermatoskopii i nowotwory skóry - Dermatologia dorosych i dzieci Dermatochirurgia Medycyna etsteyczna

DERMATOLOG-PIEKARY.PL
PIEKARY.PL
Wskazania do wykonania dermatoskopii cyfrowej z mapowaniem

Szanowne pacjentki i szanowni pacjenci!
Nowotwory skóry są najczęściej występującymi nowotworami w ogóle u ludzi białego koloru skóry.
Nowotwory skóry są jednocześnie najłatwiej wykrywalne ze wszystkich nowotworów!

Rocznie w Europie diagnozuje się około miliona przypadków nowotworów skóry. Jeden na 100 tych nowotworów jest czerniakiem złośliwym - melanoma malignum. Częstość zachorowań wykazuje tendencję rosnącą. W Polsce rocznie wykrywa się czerniaka u około 4000 ludzi.
Są i dobre wiadomości: czerniak wykryty wcześnie jest wyleczalny w 99%. Przy okazji dermatoskopii wykrywane są również stany przednowotworowe. Szanse na wczesne wykrycie zagrażających zdrowiu i życiu zmian skóry nigdy nie były tak dobre jak obecnie.

Pamiętajcie proszę, że podstawowym celem badania jest wykluczenie, że macie na swojej skórze zmianę, która wymaga szybkiego leczenia. Pośrednio celem badania jest uspokojenie niepotrzebnych obaw pacjentów, wyjaśnienie wątpliwości w sposób nowoczesny, gdy trzeba z  biopsją lub usnięciem znamienia podejrzanego. Każdy ma znamiona i cieszymy się kiedy możemy poinformować po dermatoskopii, że nie znaleziono żadnej choroby.
Ważne! Jak to interpretować?
Nawet jeżeli u ciebie występują czyniki ryzyka zachorowania to pamiętaj proszę, że występowanie czynników ryzyka, na szczęście, nie jest "gwarancją" zachorowania.
Na niektóre czynniki ryzyka masz wpływ i możesz je kontrolować: na przykład opalanie. Na inne nie masz wpływu: jeżeli przyjmujesz leki moczopędne (np. z powodu nadciśnienia) to zapewne twój internista miał dobre powody żeby ci je zalecić. Tak samo nie masz wpływu na choroby współistniejące jak łuszczyca.
Zalecamy naszym pacjentkom i pacjentom traktowanie znanych nauce czynników ryzyka jako szansy na możliwość unikania tego co szkodliwe.

Pamiętaj, że powyższa lista to są czynniki ryzyka. To NIE JEST lista osób, które na pewno zachorują.  Z drugiej strony wiadomo, że czynniki ryzyka się sumują, dlatego połączenie 200 znamion z opalaniem "na heban" daje większe ryzyko zachorowania.
Traktuj unikanie czynników ryzyka jako swoją szansę na zdrowsze i dłuższe życie.
Created by Adam Hajman
JOLANTA JANUS-HAJMAN
Gabinet dermatologii i medycyny estetycznej
Pod Lipami 8